הרב הראשי הגר"ד לאו בכינוס החירום: "אנחנו לא נשנה"

אבי יעקב No Comments on הרב הראשי הגר"ד לאו בכינוס החירום: "אנחנו לא נשנה"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו נאם במשא המרכזי נגד חוק הגיור המסוכן והתריע מהשלכות קשות על העם היהודי. הרב סיפר על פגישתו עם שר הדתות, "אמרתי לשר כהנא, אני צריך סיוע של רבני הערים- לא בבית הדין, שם אני מסתדר עם כל הכבוד"

צילום: שלומי כהן
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב הראשי לישראל, הגאון הגדול הרב דוד לאו נאם הערב (שלישי) בכנס החירום את המשא המרכזי העל הסכנה אודות פתיחת הגיור לרבני הערים והמושבים ואמר, "כשפתחו את אזורי רישום הנישואין הטענה שלהם הייתה שהרבנים המקומיים לא מכירים את המציאות ואת האנשים, ולכן צריך לפתוח את אזורי הרישום, פתאום עכשיו באים ואומרים שבגיור צריך שרבני ערים האלה הם ישבו בבית הדין ויגיירו, זה לעקם את הדבר כמו שרוצים. זו לא האמת, זה לא נכון".

הרב תקף את החוק המוצע והמסוכן, "באים ורוצים להקים ועדת היגוי שהיא תחליט על כללי הגיור, יש לנו כללי גיור – הכללים שנכתבו בשולחן ערוך ולפיהם נוהגים בבתי הדין".

הרב הראשי סיפר על פגישתו עם שר הדתות, "אמרתי לשר כהנא, אני צריך סיוע של רבני הערים- לא בבית הדין, שם אני מסתדר עם כל הכבוד. אני צריך את עזרתם בליווי המועמדים לגיור, ושהם יעבירו את התיקים לרבנות הראשית והיא תחתום על תעודות הגיור".

הרב הראשי הגר"ד לאו הבהיר בתקיפות כי "התורה הגדירה לנו איך מכריעים הלכות, ואם יש מציאות של רוב מנין ורוב בנין של רבני ישראל שמגדירים הגדרות ברורות, אנחנו לא נשנה! אנחנו מודעים ומכירים את המצב, מכירים את הבעיות ועושים מאמץ, רואים את דמעת העשוקים ועושים מאמץ, אבל רק בדרכה של תורה".



0 תגובות